خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 12:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون اصل نود:

دستگاه‌های اجرائی به تکالیف خود در زمینه رفع مشکلات ناشی از ناهنجاری‌های فرهنگی عمل نکردند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می دهد که بعضی از دستگاه ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده یا به شکل ناقص به آن ها عمل کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت حسن شجاعی علی آبادی،  در حاشیه جلسه امروز (دوشنبه 8 آذرماه) کمیسیون اصل 90 در جمع خبرنگاران گفت: چند مشکل در موضوع ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی وجود دارد، مسائلی که مردم را آزار می دهد و درخواست عمومی است تا این مشکلات برطرف شود. یک مشکل این است که دستگاه های اجرایی می گویند در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد و جمع بندی ما این است که چنین نکته‌ای درست است و قرار شد که خلاءهای قانونی شناسایی  و رفع شوند.



وی افزود: نکته دوم این است که در قوانین موجود تکالیفی برای دستگاه های مختلف تعیین شده و ارزیابی‌ها نشان می دهد که بعضی از دستگاه ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده یا به شکل ناقص به آن ها عمل کرده اند. بنا شد کمیسیون به عنوان نهاد نظارتی اجرای این تکالیف قانونی را مطالبه کند.



شجاعی تصریح کرد: موضوع سوم این است که بحث ناهنجاری های اخلاقی موضوعی ملی بوده و لازم است دستگاه‌های مختلف با هماهنگی برنامه‌ها را اجرا کنند و متاسفانه این هماهنگی در سال های اخیر وجود نداشته و بنا شد دستگاه های مختلف ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون، برنامه های آتی خود را نیز ارائه کنند.



رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک با دریافت برنامه دستگاه های اجرایی جلسه ای با رؤسای دستگاه ها و وزرا برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی بین تکالیف دستگاه ها و برنامه ها به وجود آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 332255
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار